galenmichis

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Michaela Karlsson - 21 februari 2010 16:46

14 februari


Alla hjärtans dag som de fint heter här i sverige.


Dagen började med att ja vakna brevid min söta älskling, vi myste lite innan vi gjorde oss iordning och martin fixa dagens överraskning ^^ så när vi va ready så satte vi oss i bilen och började köra mot Mjölby.. Hmm, började ja tänka och spekulera att vi kankse skulle till Jönköpings hålet och bo på hotell, för Hotell var ja helt säker på att de skulle bli hehe bortskämd som jag är ;)

När vi kommer in i Mjölby och Martin ställer sig på parkeringen vid statshotellet och säger att vi ska bo på hotellet där. Va faan tänkter ja då, är han helt dum i huvet eller :p han bor ju bara 8 min därifrån. Men efter mycket om o men så gick ja på skiten och han säger att vi bara ska ner till pressbyåren och köpa choklad, så går vi ner dit o ja lämnar ju mina vantar o mössa i bilen för ja tänkte ju de , det är ju inte så jäkla långt dit lixom :p vi går ner till stationen och väl där inne så tar han ut tågbiljetter. De hade ju inte ja en tanke på att man åkte tåg därifrån förutom pendeltågen :p så ja tänkte: Åh va kul :D

Tåget kommer efter bara nån minut och vi sätter oss på stockholmståget. Efter 1 ½ time ca så va vi framme i stockholm och de va så längesen ja va där o ja har alltid velat åka dit så de va jätteskoj :) vi tar T-banan till slussen där vi bodde på Hilton. Ett fint litet hotell vid vattnet. Dock hade vi ingen utsikt på vattnet men vi såg Amy Diamond då vi skulle checka in hehe. Inte för det är nån WOW grejj men de va lite kul ändå. Vi myste rejält på hotellet innan vi ringde o boka bord på Hardrock Cafe, ett mysigt ställe med god mat, god dricka och fint sällskap. Vi blev då lite smålulliga av all dricka men de va skoj så vi begav oss hemmåt och somna sött efter att ha fixat våran lyxfrukost som kom på morgonen.


 


Lyx :D



15 februari


Vaknade tyvärr med en jättejobbig ångest men men va gör man. Hände inte så mycket den dagen trots att man va i stockholm. Vi checka ut och tog en fika på T-centralen sen åkte vi tåget hem till Mjölby för o hämta bilen och så hämtade vi min nya klocka också, riktigt fin :D och jag är nöjd trots att den verkar lite för stor men ja vänjer mej nog bara ja får ha på mig den lite. När vi kom hem till mig sen så gjorde vi en rikttig god potatisgratäng med kassler. Mums. Sen så åkte älsklingen till Andreas och ja började plugga Matte, hade prov dagen efter. Men ja tyckte de gick riktigt bra faktiskt.


 


16 februari


Hade prov i matte som sagt och tyckte de gick riktigt bra, så vi får väll hoppas att det går bra med. Sen resten av dagen så jobbade jag o martin med beställningarna till tandblekningen. Annars var det nog rätt lungt den kvällen.


17 februari


Blev ledig från Svenska B lektionen denna onsdag för att jag hade redan gjort det som skulle göras, och ja behövde plugga på naturkunskaps provet som ja inte fattar ett skit på ^^ men va så himla trött denna dag så jag läste lite men höll på o somna av tråkighet så ja mer eller mindre struntade i det och gjorde beställningar istället. Mycket mer roligare än vad o bara läsa en jäkla naturkunskapsbok är :P men läste lite mer under kvällen sen men de gav inte så mycket det heller så jag o älsklingen kollade lite på 24 sen somna sött ^^


18 februari


Naturkunskaps prov som sagt men de gick åt helvete vet iaf att ja hade 3 rätt som jag är hundra på hahaah av 17 godkända bra va :D

Annars så va de bara beställingar denna dagen med ^^


19 februari


Denna dag skulle bli en städdag men gick inte riktigt som planerat. Började med att slänga in tvätten i maskinen och sen skulle vi åka o hämta mamma. Jag o Martin va riktigt hungriga så vi tänkte åka till på lunch och käka lite mat men först skulle vi hämta morsan o lillan så dem med kunde få i sig lite mat. Så långt gick allt som de skulle, vi hämta folket och åkte mot Mjölby, MEN, på vägen så fick vi punktering. VA FAAAAN nu får de va nog me bilproblem känner ja bara. Men martin lyckades att sätta dit ett nytt däck o grejjer och så fortsatte vi våran färd men när vi kom till "på lunch" så fanns de inte mycket mat så vi fick åka till Motala och käka på matverkstaden. Där fanns iaf mat haha, och ja o mamma käkade fick potatis och remoladsås, robban och martin käkade pizza och lillan käkade potatismos och köttbullar hennes favvis. Sen åkte vi hem till mig och mamma städade lite fönster och spisen och ja o martin packade beställningar medans lillan kolla lite tv och kollade till vad vi gjorde. Sen skjutsa vi hem dem och sjöng lite karioke. De va skoj. Sen var det bara hem och sova.


20 februari


Snöstorm och jävligt var det allt. Men martin o ja va hungriga o ville inte laga mat så vi tog bussen till stan o käkade på med eller utan för bilen va helt insnöad så den dissa vi allt. Maten dock var tacogratäng och jäkligt starkt. För stark för min smak så ja åt inte så mycket utan fika på en kladdkaka som smakade mer som chokladkaka och så tog vi var sin kaffe latte med caramell smak, riktigt gott faktiskt. Sen fick vi skjuts hem för Gabbe och Erik kom till med eller utan o skulle också äta så när alla va klara så åkte ja o martin hem till mig och ja lagade lite mat som ja kunde äta innan ja skulle ta bussen till jobbet. Jobbar nu på CityBowl i garderoben för er som inte vet. Alltid nått och alltid kul o se folk fulla ^^


21 februari


idag fyller min flicka år och vi skulle ha åkt till linköping och grattat henne men eftersom vi e panka båda två så sket sig det och de blev en lugn o skön hemma dag/kväll där vi har degat i sängen halva dagen och sen packat lite beställningar och här ligger ja igen i sängen och slöar och hade faktiskt tänkt o diska nu medans älsklingen är och handlar mat om han nu får fram bilen som han envist skulle ha ;)


Det är vad som hänt under denna vecka som ja inte hunnit skriva nått.

pöss

Ovido - Quiz & Flashcards