galenmichis

Alla inlägg under januari 2014

Av Michaela Karlsson - 31 januari 2014 16:20

Idag har jag vart väldigt eftektiv på min lediga dag!

Först så ringde ja runt till alla a-kassor och arbetsförmedlingen och sånt gojs men sen fick jag för mig att ta o baka lite, så har nu bakat lite drömmar som är så sjukt goda. Absolut mina favorit kakor.. man kan ju dö för dem   


 


Och när älsklingen kommer hem så fortsätter ja att laga lite mat och då blir det:


Bakoninlindad kyckling med potatisgratäng!


4p                                                                                                      

4 st kycklingfiléer
1 paket bacon
1 burk Créme Fraiche (gärna en smaksatt med Paprika/Chili)
1 burk créme fraiche (lätt)
1 st röd paprika
1 ask färska champinjoner
3 msk ketchup eller chilisås
2 msk sweet chili sås
100 gram riven ost
salt
svartpeppar
paprikapulver



* Sätt ugnen på 225 grader.
* Salta och peppra kycklingfiléerna lite grand och vira sedan baconskivor runt dem. Bryn hastigt i en stekpanna runtom.
* Blanda cremé fraiche, tärnad paprika, skivade champinjoner, ketchup, sweet chili sås och lite av osten. Krydda efter egen smak.
* Lägg kycklingfiléerna i en ugnsform (utan röran) och sätt in mitt i ugnen i ca 25-30 minuter, eller tills kycklingen är genomstekt.
* Fördela sedan créme fraiche blandningen ovanpå kycklingfiléerna och strö på ost och ställ in i ugnen ca 5 minuter tills osten fått lite färg.
* Använd gärna termometer så allting blir genomstekt.
* Servera med klyftpotatis eller ris samt en god sallad.




Ska bli mumma :D Hoppas ni får en trevlig fredag!


Ovido - Quiz & Flashcards