galenmichis

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Michaela Karlsson - 8 februari 2010 18:37

Hej gott folk!


Det är söndag och jag vaknar hos tibbe och allt är helt som vanligt, tibbe o marty sover sött i deras säng och ja vaknar då på soffan och sätter mig vid datorn eftersom ja vaknar ganska tidigt. Dem vaknar efter en stund och vi sitter halvsega i soffan och kollar på tv tills efter tolv då pojken kommer och hämtar mig. Vi åker och äter lite på ikano och han har lite ärenden till sin moder som vi fixar och sen efter det så åker vi hem till min fader där jag ska med hans fru plugga lite. allt går bra så långt iaf hehe ^^

Sen så har älsklingen o ja tänkt hitta på nått eftersom vi inte setts på några dagar, men först ville han tvätta bilen lite så vi åker till en Göra-Själv-Hall och tvättar av bilen. När vi väl ska åka därifrån så börjar bilen tjuta högt som faaan men älsklingen säger att det är göra själv hallen för att man skulle kunna hålla på längre men älsklingen va ju klar så han bara lämna det lixom, men när vi har åkt en bit så märker vi att det är ju verkligen bilen som skriker. Skummt tänker vi och stänger av och på bilen lite sådär då o då. Sen bara sluta det men då börja den skaka och grejjer hel skummt. Redan innan när Martin hämtade mig så sa han att srs lampan lyste, alltså airbagen, men han tyckte inte de va viktigt då men nu när bilen börja dumma sig mer så åker vi och hyr en bil på OKQ8. Går hur smidigt som hellst.

Sen är Mikkisen sugen/ hungrig som vanligt så hon gnäller lite om en hotdog med chilli och frenchdressing :D skitgott ibland när ja känner för det så vi åker till shell och fixar det och ja skojjar till det i bilen om att killen i kassan kan sin korv hehe ^^


Vi fortsätter ner till Jönköping där vi har bestämt oss för att kolla på bio " Edge of Darkness" och absolut äta på mitt favvis ställe Bǿfhouse. Filmen tyckte ja va rätt konstig man förstod inte riktigt hela filmen från första början så den va sådär men ändå bra medans Bǿfhouse va helt underbart gott. Sen beger vi oss hemmåt och allt går bra vi pratar en massa o det är trevligt tills vi kommer norr om brahehus, då smäller vi med ett lastbilsdäck. Jag som inte kollade på vägen utan kollade in mot skogen som är på sidan hann aldrig uppfatta nått. Jag sitter i mina egna tankar och poff så säger det bara PANG. I ren chock börjar ja skrika utan att ens förstå det själv att ja gör det, sen uppfattar ja att vi snurrar och airbagen är utslagna och sen hör jag bara Martin skrika ut ur bilen. Upp med bältet o ut ur bilen helt jäkla chockad och fryser som en ja vet inte vad för ja lämnade kvar halsduken i bilen för ja fick sån panik. Det var också en bil före oss som också hade krockat med lastbilsdäcket, hans bil klara sig bättre än våran den hade han fått upp bland snöhögarna medans våran front va helt totalt kvaddad och så stod våran hyrbil mot trafiken.  Alla klara sig oskadda som tur va men fy faaan va hämskt det var.


Till en början så fick jag sitta i nåns bil som hade kommit efter oss, så de va ju alltid snällt och skönt eftersom klockan var 22 på kvällen och de va riktigt kallt ute i väntar på att Polis, Brandbilar och ambulanser skulle komma. När alla väl dykte upp så kännde ja att man kanske ska ut och visa att alla e okej lixom. Medans alla städade upp olyckan så satt jag och älsklingen och hångla i en brandbil lite porrigt sådär ^^ och fick även åka polisbil hem till mjölby. Snäll som Matilda är så kom hon o hämta oss i Mjölby efter midnatt eftersom ja va tvungen av personliga skäl komma till Motala. Hade riktigt svårt att sova den natten för de va så himla mycket som rörde sig i huvet om va som hände o vad som kunde hänt o.s.v Vilken chock.



   

kan fortfarande inte fatta va som hänt.


Ovido - Quiz & Flashcards