galenmichis

Alla inlägg under december 2011

Av Michaela Karlsson - 20 december 2011 17:12

Idag blev det att gå upp riktigt tidigt som i 04.30 för att man skulle börja jobba vid 05.45 så de va bara att gå upp... Jobbade bara till 09.45 så åkte ja dirket hem och började tvätta och nu är jag riktigt duktig och gör lite kalops innan Martin kommer hem. Sen blir det att åka o handla lite. Så man i morgon kan börja baka lite lussekatter och bullar samt köttbullar tänkte ja. Så denna vecka händer inte så mkt mer än bara jobb o pyssla lite.


Hoppas ni får en bra jul =)

Av Michaela Karlsson - 19 december 2011 18:33

Igår var det personalfest med folket på Centrumbar där jag jobbar i garderoben, ett uteställe här i Jönköping för er som inte har kollen på bollen så att säga... Vi samlades på Centrum som det kallas och så gick vi gemensamt till ÅttaGlas där vi åt en god trerättersmiddag och fribar.. Vi sätter oss till rätta och får vin uppfyllt i våra glas och då ropar Chefen in shot till alla vid borden, och eftersom att det är ett litet gäng som skulle köra under kvällens gång så fick vissa 2 shotar var :P Som till exempel JAG!! Detta kunde ju bara sluta på ett sätt tänkte ja... Fri bar och massa shots haha.. Im in, All in  

Det var mycket god mat men en jäkla massa. Först valde jag en skaldjurscoktail som var god men mäktig och sen vidare på det så åt jag fläskfile med nån potatisbätt o kantarellsås. Helt sjukt mycket mat så ja höll på o storkna. Men efterrätten va såklart det godaste. En Bailys cream brulé som var sjukt god.

Vi var absolut det härligaste gänget ja varit med om trots att de flesta gick hem kl 23.00 då vi skulle vidare till Harrys/Sliver. Sen gick det bara utför haha.. kommer väll ihåg typ hälften av allt haha.. Massa dricka och ett försök till o dansa gjorde man ju men alkoholen tog nog kol på mig haha... Så vid halv 2 ringde ja min söta sambo som fick komma o hämta en massa fuller flicka som knappt kunde stå på benen och var väldigt pratglad tydligen hehe... Så detta hoppas ja att det görs om för gårdagen va kanon :D

Och idag mår jag prima är bara lite sliten sådär dagen efter när man sprider ut så himla mycket energi på fyllan... och nu inväntar ja bara min sambo och lite vänner, så blir det pizza och filmmys. Helt rätt på en dag som denna känner jag ^^.




Sen har ja även varit mycket dålig på att skirva här och ja har tänkt det många gånger men eftersom ja har jobbat en del så har ja faktikst inte orkat bry mig så mycket om bloggen. Annars har de nog inte hänt så mycket mer nytt. Ska försöka hålla mig update i fortsättningen men kan inget lova :P


Hej svejs <3 

Ovido - Quiz & Flashcards