galenmichis

Alla inlägg under oktober 2010

Av Michaela Karlsson - 14 oktober 2010 19:18

Denna vecka har bestått av en hel del jobb. Åkte till Martin redan i söndags för att det var så himla mycket beställningar att packa. Men den natten va inge vidare, vaknade tidigt på morgonen och hade så grymt ont i livmodern men inga ipren hemma hos martin inte. Så jag stod inte ut längre och gick upp till pappa för lite tabletter så det var ju skönt att han svarade så ja slapp smärtan. Visade sig sen att ja hade mensverk som va påväg. Men men är man kvinna så är man. När man kom hem igen till martin så kankse man sov nån timme till sen var det dags att gå upp så man kunde börja jobba så ja va sådär glad och väldigt trött. Så hela måndagen bestod av att stå o packa ihop tandblekningen sen blev ja helt snnurrig i skallen så ja bestämde mig att börja packa beställningar på tisdagen istället.


Dagen därpå var det dags att börja packa då och då hade jag iaf sovit ut. Så det gick kanoners, sen blev det en tidig lägg dags så man kunde mysa lite med killen. Men det var väll inte sådär populärt hehe men va faan man måste väll få vara lite ifred. Jag o Martin åkte även och käkade på verkstan en sväng där ja träffade steffy. Och fick veta en rolig sak av min bror med som ja bara måste dela med mig ^^.


Det hade kommit en utländsk kvinna hem till mig medans jag var i motala och ville att robin skulle skriva på ett papper som INGEN hade skrivit på. Men han ville ju inget skriva på som han inte viste vad det var och det sa han till henne då säger hon:

- Det luktar soppa i köket, jag vill ha en torktumlare.

Min bror började asgarva och kännde sig elak så han skrev på men med sitt egna namn som tur va. Men fy faan va kul de lät när han berätta ja höll på o dö av skratt HAHAHA ^^.


Den natten vakna jag också men inte av smärta utan för att vi hade lagt oss så himla tidigt som halv 10 myst o sen somnat kring 10 är ju inte de smartaste så ja vakna ju mitt i natten o va dö pigg :O helt sjuk lixom så då var man ju kanontrött dagen där på med haha.


Sen Onsdagen så höll jag bara på till klockan 15.00 sen skulle martin in med sin mamma till ikea så jag tog lite snålskjuts hem så ja kunde tvätta lite o ta en liten paus innan det var dags att åka in till stan för att käka på TexasLonghorn och gå på bio och se begravd. Tyckte filmen var sådär. Sen begav det sig till Motala igen så man kunde packa dom sista hundra idag. Så nu är jag äntligen hemma för lite space, men ska även till motala imorrn med för att packa lite till som har kommit in under dom senaste dagarna.

Sen har även min mobil skickats till mig som kommer imorrn eller på måndag :D Mikkisen massa glad äntligen :D ska bli massa skoj.


När ja kom hem förut så gick ja o la mig nån timme för ja va så himla trött för sov väldigt dåligt inatt med för att martin o ja hade ett litet tjafs innan vi somnade. Det gör mig väldigt ledsen att man inte får några vettiga svar att ja måste gå omkring och undra. Men ja får väll helt enkelt acceptera som med allt annat, man kan inte få allt i livet men önska bara ja kunde förstå för dina så kallade förklaringar är inga förklaringar tyvärr.  Så jag kände att det var dags för att åka hem o vara ifrån varandra lite. Och det känns väldigt bra att få andas o ha sitt egna ett tag :) men saknar dig också på samma gång. 


Life is a BITCH

Av Michaela Karlsson - 5 oktober 2010 21:12

I fredags så firade jag och älsklingen 2 år så vi åkte till Göteborg för att bo på hotell och mysa till det odentligt. Hur mysigt som helst. Finns inget bättre än att mysa till det lite extra med sin älskling <3


  


Dock så på lördag morgon skulle vi upp tidigt för att åka till Ullared och träffa Togga & Linda. Så vi kunde glutta en sväng där ^^. Ångrade mig dock redan när vi kom dit för det var ju såklart fullt med folk men ja hade ju aldrig varit där så det var ju bara att bita ihop :P stod nog nästan i 1½ timme innan vi kom in och minst lika länge för att komma ut hehe helt sjukt mycket folk :P Men lite skrot fick man iaf med sig hem. Jag hittade en locktång, en sån mojäng man rakar benen med, lite glapack :P och lite annat skit vi brudar får med oss när vi handlar ^^.

Sen när vi väl kom ut från kärringaffären så åkte vi för att hämta nycklarna, men det gick sådär va haha. Först åkte vi till ett ställe men det visade sig vara stängt så vi fick åka in till staden och hämta nycklarna där och då håller dom på att bygga om så Linda va sådär glad på att köra bil i den staden, måste ju påpeka att hon var trött och hungrig efter en tripp på ullared. För ingen 69.a för henne Hahaha xD

men till sist efter mycket om o men så fick vi våra nycklar och stallde bilarna på plats och gick inåt staden för en bit mat. Riktigt gott faktiskt. Sen blev det raka vägen till stugan för att sova. Vi alla var mycket trötta så vi somna väll vid 21.00 på kvällen helt sjukt haha ^^.


Sen halv 7 så ringer Toggas jävla mobilen igen då bara att palla sig upp. ORKA!!!!!!!!!!!! Man va ju inte värdens piggaste ^^ Men men en tripp till Ullared o lite 69.an så va ja lycklig haha eller nått ^^. Blev inte att shoppa så mycket denna dag för ja är väll inte nån direkt shoppohollick direkt sådär. Så martin o ja plocka ihop de sista vi skulle ha och sen så gick vi och åt frukost medans Togga & Linda fortsatte sin tripp på Ullared utan 69,an ^^

När vi ätit klart så gick vi mot kassa för att betala för dom andra hade ju lite till att kolla på så vi gick till Net & net så att Älsklingen kunde köpa sig en ny mobil. Mikkisen myket avis ja vill med ha ny men ja ska faan köpa en ny snart med. Så de så. :P


  


Sen när vi alla var klara så hade ja bestämt att det var Jensens Böffhouse som gällde. Alla var väll inte lika nöjda som jag eftersom det är min favorit resturang men de gick nog ner tror ja. :) Sen så såg vi bara till att linda hittade ut från Jönköping sen så såg inte dom oss mer på den vägen haha. Det sa nog bara poff så hade Martin gasat upp. 

Så det blev en tripp till Motala för oss för att se till så freddan kommer in sen hem till mig för att ta ett skönt bad. men vist fan får ja panik, kan knappt andas ju. Men men får försöka köra lite meditation så kanske ja kan slappna av någon gång i framtiden ^^. På kvällen blev det lite film med Älsklingen & bror och martin o ja va så trötta efter helgen så vi somnade i soffan tills vi orkade gå o lägga oss i sängen för o somna sött tillsammans =) Helt underbart. Tänk om man kunde göra en klon av sin älskling som man kunde ha i garderoben för att sen på nätterna ta fram o kela med så man sover som en liten prinsessa. Men drömma går ju lixom :P


har även fått mina möbler nu samt en ny säng som ja köpt, och är så jäkla supernöjd med allt. Känns kanonbra nu att ha in lite mer möbler även om en hel del saknas  =) Så Älsklingen & freddan bärde o släpade på mina möbler in till lägenheten och min broder fick bygga ihop allt samt laga mat på kvällen. Damn ja har de bra jag haha ^^.

Annars har det bara varit slappt. Väntar väll mer eller mindre på att ja ska få packa beställningar. Men vi får väll se när leveransen kommer i veckan =) och ska bli mysigt o få pussa på sin älsklinge med <3


det var lite nytt från mig då.

pusss


Ovido - Quiz & Flashcards